Bliv klogere på annoncering på Facebook

Er du ved at overveje at sætte annoncer op på Facebook? De værktøjer, der er tilgængelige for jer som virksomhed på Facebook er enormt værdifulde, fordi I har muligheden for at tilpasse markedsføringen, så den rammer bestemte målgrupper, I tænker kunne være relevante for jeres produkter. Det handler bare om, at det hele sættes rigtigt op, så I ikke risikere at skyde forbi og ikke få noget ud af jeres indsats. I kan få en række gode råd her: annoncering Facebook.

Selvom I har fået lavet en god annonce, der virkelig er iøjnefaldende og får folk til at klikke på den, nytter det ikke noget, hvis selve jeres Facebookside ikke er bygget ordentligt op. Det er nødvendigt, at I sørger for, at siden ser indbydende ud, at der er de beskrivelser, der er brug for, links til jeres hjemmeside og eventuelt en mulighed for at kontakte jer – det gør succesraten meget højere.

Få styr på din Business Manager

Facebook har en række indbyggede værktøjer til markedsføring. Det gælder blandt andet den såkaldt Business Manager. Her kan du gøre dig selv en tjeneste og bruge lidt tid på at få den sat ordentligt op – så bliver det meget nemmere og mere effektivt for dig i fremtiden, når du skal til at slå annoncer op forskellige steder.

Selve annoncen skal også tilpasses sit publikum. Der er stor forskel på, hvordan annoncer på diverse platforme ser ud. På Instagram kræver det, at der er tale om en animation eller kort video, eller at det er et billede, der lynhurtigt fanger øjet. På Facebook kan der godt være lidt mere tekst på annoncen, uden det gør noget – det er en god idé for, at brugerne kan få nok information om jeres produkter, I gerne vil udbrede. Overvej desuden at læse dig ind i Facebooks algoritmer, så du kan ramme bredest muligt.